Cviky na lýtka

Videolekcia: Zásoba cvikov na pevné lýtka na celú jar

Pohyb
Aj vám sa na jar zapaľujú lýtka? S fitness trénerkou Hanou Škarabela sme pre vás natočili sériu cvikov na lýtka pre začiatočníkov aj pokročilých, vďaka ktorým môžete svoje končatiny nielen na jar smelo vytrčiť na obdiv.

Či ich chcete mať poriadne vymakané alebo elegantne štíhle, naše cvičenie to istí. Okrem vyformovania lýtok do vysnívanej podoby zlepší aj vašu stabilitu v oblasti členkov. Ak cviky doplníte prirodzeným pohybom a relaxáciou vrátane strečingu, túto jar určite zahviezdite.

Na cvičenie nepotrebujete žiadne pomôcky, stačí vám stolička a stena alebo zárubňa ako opora. Na začiatku si dajte pozor, aby ste to s posilňovaním lýtok neprehnali:
„Rozhodne neodporúčam odcvičiť všetky cviky naraz alebo tréning zamerať iba na lýtkové svaly. Práve tie bývajú často skrátené a ľahko ich preťažíte. Vyberte si jeden až dva cviky a tie zaraďte do svojho bežného tréningu alebo si ich zacvičte hocikedy počas dňa,“ radí trénerka Hanka. Čo sa týka intenzity, odporúča dve až tri série po 20 až 40 opakovaniach. 

 Účinné cviky na lýtka? Postavte sa na špičky 

Výpony sú na lýtkové svaly tým najlepším cvikom. Aby ste ich robili efektívne, trénerka Hanka odporúča jednoduchý trik: „Dvíhanie na špičky vyžaduje dobrú rovnováhu. Aby ste sa mohli dôsledne zamerať na lýtkové svaly, oprite sa o stenu alebo zárubňu. Keby ste pri cvičení balansovali z boka na bok, zlepšíte si síce rovnováhu a aktivujete stred tela, ale ak chcete maximálne zapracovať na lýtkach, využite oporu,“ radí trénerka. 

Na výponoch oceňujeme aj ich rôznorodosť. Môžete ich robiť v podstate v akejkoľvek pozícii. V stoji pocítite rozdiel, keď špičky budú smerovať rovno dopredu, vytočíte ich  dovnútra alebo naopak von. Cviky na lýtka pomocou výponovV podrepe posilníte okrem lýtok aj stehná a zadok. Dvíhanie špičiek v podrepe je však naozaj vražedná kombinácia, pri ktorej budete myslieť hlavne na dve veci: že to, au, fakt bolí , a kedy to, panebože, konečne skončí. Cviky na lýtka v podrepe

Lýtka môžete výborne posilňovať aj posediačky, môžete sa tak maximálne sústrediť na konkrétne svaly. Stačí si sadnúť na stoličku tak, aby ste kolenami zvierali pravý uhol. Tesne nad kolená položte činku, kotúč alebo ľubovoľné závažie, ktoré nájdete doma (aj potomok sa počíta, ak vydrží pokojne sedieť) a nohy začnite dvíhať na špičky. Cviky na lýtka posediačky

Dvíhanie na špičku vo výpade je už pre skutočných profíkov, pretože na to už potrebujete určitú flexibilitu. Tí, ktorí majú skúsenosti s bojovníkmi z jogy, majú výhodu. Cviky na lýtka s dvíhaním na špičku

Široké možnosti máte aj z hľadiska náročnosti cviku. Stačí pridať záťaž v podobe činky alebo naplnenej fľaše či výskok alebo preskok, a budete mať úplne nový cvik. 

Prirodzenou cestou je chôdza 

Dvíhanie na špičky alebo rôzne poskoky vrátane švihadla sú efektívne spôsoby, ako posilňovanie lýtok zaradiť aj do nabitého dňa. Najprirodzenejšia však zostáva chôdza, pri ktorej platí, že čím strmšie kopčisko zdoláte, tým efektívnejší tréning lýtok si doprajete. 

Podľa trénerky Hanky sme pri tvarovaní lýtok limitovaní tým, čo sme dostali do vienka. „Lýtka sú takou „nespravodlivou“ partiou, pretože ich tvar je do veľkej miery daný geneticky. Sú klienti, ktorí nič nerobia a majú lýtka pekne vyrysované, a naopak, niekto na sebe maká a výsledky dosahuje len horko-ťažko. Dôležitá je motivácia. Hlavne nezúfajte, ak nebude premena lýtok zázračná – výsledky sa prejavia na celej figúre. A to je presne to, čo potrebujeme pre zdravie aj dobrý pocit,“ uzatvára trénerka. 

Svalnaté lýtka nie sú všetko! Pozrite sa, ako na pevnejšie a okrúhlejšie zadné partie. 

Foto, video: Gymbee