cviky na hamstringy

Videolekcia: Cviky na siln├ę a pevn├ę hamstringy

Pohyb
Lupnutie v kr├ş┼żoch a boles┼ą, ktor├í vystre─żuje od zadku a┼ż kamsi po k─ż├║─Źne kosti. Alebo stuhnut├ę koleno, ktor├ę ani n├íhodou neohnete tak, aby ste mohli norm├ílne chodi┼ą. Ak tak├ęto pat├ílie nem├íte, patr├şte medzi h┼Ľstku ┼í┼ąastlivcov. Ak v┼íak m├íte, ─Ź├ştajte ─Ćalej.

Ne─Źakan├í boles┼ą chrbta, bedier a kolien, ktor├í v├ís vyrad├ş z norm├ílneho ┼żivota a nikdy neviete, kedy v├ís zasko─Ź├ş znova. Jedn├Żm z hlavn├Żch d├┤vodov s├║ oslaben├ę hamstringy. Dobrou spr├ívou je, ┼że ich mo┼żno pomerne ─żahko posilni┼ą. Sta─Ź├ş pravidelne cvi─Źi┼ą cviky na hamstringy, ktor├ę v├ím uk├í┼żeme v na┼íej videolekcii.┬á┬á

Čo sú hamstringy?  

Tak┼że najprv trocha te├│rie. Hamstringy tvoria tri svalov├ę skupiny:┬á

  1. Semitendinosus 
  2. Semimembranosus 
  3. Biceps femoris

Ty se tiahnu od bokov pozd─║┼ż zadnej strany stehien a┼ż ku kolen├ím. Zabezpe─Źuj├║ spr├ívnu funkciu kolien aÔÇ»bedier, teda be┼żn├Ż pohyb, ako je ch├┤dza, drepy alebo ch├┤dza po schodoch. Okrem toho ovplyv┼łuj├║ aj dr┼żanie tela a stav bedier aÔÇ»chrbta.┬á

Ma┼ą pevn├ę hamstringy znamen├í, ┼że m├┤┼żete bez probl├ęmov robi┼ą aj prud┼íie a r├Żchlej┼íie pohyby, beha┼ą, sk├íka┼ą a ak treba, aj ┼íprintova┼ą za va┼í├şm neposlu┼ín├Żm retrieverom, ktor├Ż pr├íve mizne za z├íkrutou. Koniec-koncov vypestovan├ę hamstringy neznamenaj├║ len spevnenie zadnej strany stehien, ale v leg├şnach, obtiahnut├Żch d┼ż├şnsoch alebo plavk├ích bude v├í┼í zadok p├┤sobi┼ą lep┼íie, ako v├Ą─Ź┼íina jeho kolegov na Instagrame.┬á┬á

Posilnenie, stre─Źing, automas├í┼ż ÔÇô siln├í hamstringov├í trojka┬á

V na┼íej videolekcii s tr├ęnerkou Hanou ┼ákarabela sme pre v├ís pripravili ┼ípeci├ílne cviky na hamstringy, ktor├ę s├║ z├íkladom ├║spechu. V─Ćaka nim posiln├şte nohy, zlep┼í├şte si dr┼żanie tela a vytvarujete zadn├║ stranu stehien. ─îakaj├║ na v├ís m┼Ľtvy ┼ąah, kyvadlo, r├┤zne vari├ície dv├şhania panvy a v├Żstupy.┬á┬á

Aby ste z cvi─Źenia vy┼ąa┼żili maximum, cviky striedajte a obmie┼łajte. Na hamstringy toti┼ż ka┼żd├Ż p├┤sob├ş trocha inak. Niektor├ę cviky, napr├şklad m┼Ľtvy ┼ąah, vych├ídzaj├║ z bedrov├Żch k─║bov. Pri in├Żch cvikoch zase doch├ídza k v├Żrazn├ęmu zapojeniu svalov v okol├ş kolien, napr├şklad pri v├Żstupoch alebo dv├şhan├ş panvy. Vo videu v├ím v┼íetky tieto cviky, vr├ítane stre─Źingu a automas├í┼że pomocou penov├ęho valca, uk├í┼żeme. Aby v├ís na druh├Ż de┼ł svaly neboleli (alebo boleli menej), nezab├║dajte ani na jemn├ę pona┼ąahovanie alebo automas├í┼ż ÔÇô pom├┤┼że svalom zregenerova┼ą sa.┬á

T┼Öin├íctiminutov├í rozcvi─Źka s tren├ęrkou Iris Mango pro siln├í a zdrav├í z├ída┬á

Tip:
Na aktiv├íciu hamstringov sa s├║stre─Ćte pri ka┼żdom cviku. Hlavne pri cvi─Źen├ş zadnej strany stehien m├ívame ─Źasto tendenciu namiesto hamstringov zat├şna┼ą zadok. Aj ke─Ć je pravda, ┼że pri mnoh├Żch cvikoch na hamstringy sa zap├íj├║ aj zadn├ę partie, s├║stre─Ćte sa hlavne na zapojenie zadnej strany stehien. Uvid├şte, ak├ę super hamstringy si vyhamstringujete!┬á

Foto: Gymbee