AXA Patalie.sk Patalie.sk poistka proti nude
f

Odoberajte náš newsletter

Nič to nestojí a už vám nikdy neutečie žiadny prima článok.
Odoslaním e-mailu súhlasíte so spracovaním osobných údajov.

hľadať

Ako sa udržujú vo forme Michelle Obamová, Mark Wahlberg či Rebel Wilson

Obrazovka vraj pridáva päť kíl. K tomu treba pripočítať ešte bulvárnych fotografov, ktorí sa na každom deku navyše radi popasú. Očakáva sa totiž, že celebrity budú vyzerať dobre za každých okolností – výhovorky sa neprijímajú, basta fidli.

Máme pre vás cvičenie, ktorými sa trio svetových celebrít udržuje vo forme. Iste, majú osobných trénerov, ale tieto cviky si aj hviezdy musia odcvičiť sami.

Michelle Obamová 

Michelle Obamová je známa svojím odhodlaním zlepšiť zdravie celej Ameriky a tiež bojom proti detskej obezite. Sama priznáva, že posilňovňa rozhodne nebola jej najobľúbenejšou miestnosťou v Bielom dome a musela sa k cvičeniu často odhodlávať. Výsledok však stojí za to – pri pohľade na bývalú prvú dámu, ako ladne skáče cez švihadlo, by ste len ťažko povedali, že jej ťahá na šesťdesiatku.

Vy si môžete užiť jednoduchý tréning, ktorým motivuje Američanov hýbať sa. Skladá sa z:

  • preskokov cez švihadlo od skákania znožmo po beh na mieste, 
  • posilňovania brušných svalov s medicinbalom, 
  • výskokov na lavici, 
  • posilňovania rúk a prsných svalov s jednoručkami poležiačky na lavici, 
  • boxovania. 

Medicinbal, ťažkú hnedú koženú guľu, poznáme všetci z hodín telocviku na základnej škole. Dnes sa vrátil na fitness výslnie a je trendy pomôckou pri cvičení doma. Michelle s ním posilňuje brušné svaly a cvičí rôzne variácie skracovačiek, známych skôr ako sedy-ľahy.

foto: trénerka Hana Škarabela

Ako cvičiť skracovačky správne, sme si ukázali v tomto článku. 

Mark Wahlberg 

Keď sa Mark Wahlberg pochválil svojou dennou rutinou pre natáčanie filmu 22. míľa, skoro nám vypadli oči. Herec pre úlohu elitného agenta CIA vstával už o pol tretej ráno a pred štvrtou už makal na lezeckom trenažéri, na ktorom si každý deň pridával 30 sekúnd navyše. Nečudo, že s ďalšími hollywoodskymi tvrďasmi Dwayneom Johnsonom alebo Jasonom Stathamom patrí medzi najaktívnejšie hviezdy s najlepšou kondičkou. Mark však nepatrí medzi nárazových cvičencov iba pre role, pracuje na sebe neustále. 

Z jeho repertoáru sme pre vás vybrali zanožovanie s tlakmi na ramená, pokročilý cvik,  

s ktorým sa herec pochválil na svojom Instagrame. Ako sa cvičí?

  • Urobte klasický zášľap – správnu techniku sme opísali v tomto článku. 
  • V zášľape zdvihnite činky nad hlavu, plecia sa snažte nechať spustená smerom od uší. 
  • Vráťte sa do východiskovej pozície a opakujte na druhú stranu. 

S týmto jediným cvikom posilníte spodnú polovicu tela, stred tela i paže a ramená. Vyžaduje však zvládnutú techniku zášľapu, silu i rovnováhu.

foto: tréner David Racocha

Rebel Wilson 

Austrálska komička je dôkazom, že splnené predsavzatia existujú. Podobne ako speváčka Adele prešla obrovskou premenou a schudla takmer 30 kíl. Svoj životný štýl obrátila naruby tesne pred štyridsiatkou, vraj aby sa cítila celkovo zdravšie a fit.

Čo preto urobila? Keďže stres riešila prejedaním, najprv musela popracovať na svojej psychike a jedálnom lístku. Fanúšikom sa tiež zdôverila so svojím intenzívnym týždenným cvičebným rozvrhom, ktorý zahŕňa až štyrikrát týždenne HIIT (vysoko intenzívny intervalový tréning), silový tréning alebo tréning mobility a jeden deň si potom necháva voľno. Obľúbila si aj dlhé prechádzky zavčas rána, ktoré považuje za najvhodnejšiu kardio aktivitu pre svoj telesný typ.

Herečkin tréner sa zas pochválil týmto rotačným cvikom na posilnenie stredu tela, štíhly pás a pevné paže:

  • Vezmite si do rúk závažie (medicinbal, jednoručnú činku alebo hoci aj fľašu s gélom na pranie), postavte sa tak, aby ste mali chodidlá na šírku bokov. 
  • Zdvihnite paže so závažím pred seba približne na úroveň hrudníka. 
  • Pomaly otáčajte trupom na jednu stranu, vráťte sa na stred a otáčajte ním na druhú.

Cvik môžete robiť aj s posilňovacou gumou – zafixujte ju o pevný objekt približne na úrovni hrudníka, postavte sa k nej bokom, paže natiahnite pred seba a s výdychom otáčajte trup smerom od nej. Po 10 opakovaniach cvik cvičte na druhú stranu.