AXA Patalie.sk Patalie.sk poistka proti nude
f

Odoberajte náš newsletter

Nič to nestojí a už vám nikdy neutečie žiadny prima článok.
Odoslaním e-mailu súhlasíte so spracovaním osobných údajov.

hľadať

5 tipov na rýchle a zdravé jedlá pri práci z domu

Home office zmenil veľa pravidiel a stravovanie je jedným z nich. Máme pre vás päť tipov, ako v týchto pretekoch – nad hladom, časom aj kolegami, ktorí na vás budú len maškrtne zízať cez Zoom – vyhrať. Všetkých päť zdravých a plnohodnotných jedál si pohodlne uvaríte doma bez toho, aby ste si museli dezinfikovať stravenky alebo riešiť donášku.

Svoje obľúbené recepty na celý pracovný týždeň pripravila nutričná špecialistka Iris Mango.

1. Pstruh lososovitý so zelerovými hranolkami a uhorkou

Na papier na pečenie položte filetu zo pstruha, ochuťte (stačí soľ a čierne korenie, prípadne aj korenie na ryby), očistený zeler nakrájajte na hranolčeky, ochuťte rovnakým spôsobom ako rybu a pečte 30 – 40 minút pri teplote 180 – 190 stupňov. Hranolky môžete pred pečením pokvapkať rastlinným olejom. 

2. Vývar zo špikovej kosti s pohánkou a zeleninou 

Jednu veľkú špikovú kosť zalejte 300 ml vody, vsypte 150 g mrazenej zeleniny, pridajte 2 hrste pohánky a celú zmes varte 20 minút v tlakovom hrnci. V obyčajnom hrnci bude na strednom stupni ohrevu polievka hotová za hodinu. Polievku osoľte, môžete pridať aj čerstvý ligurček. 

3. Karí s krevetami a ryžou 

Do hrnca nalejte 100 – 150 ml kokosového mlieka, pridajte soľ, karí, kurkumu, trošku cukru, 100 – 150 g mrazenej ázijskej zeleniny a 100 g mrazených kreviet. Celú zmes varte 20 minút. Medzitým si uvarte 2 hrste ryže basmati. 

4. Morčacie prsia, mix zemiakov a batatov, šalát 

Na papier na pečenie rozložte jeden pokrájaný zemiak a niekoľko nakrájaných batatov. Pečte 15 – 20 minút pri teplote 180 stupňov. Medzitým na panvici rozohrejte trochu oleja, na ktorom orestujete morčacie prsia ochutené červenou paprikou, soľou a korením. Po minúte restovania stlmte zdroj tepla, podlejte troškou vody, prikryte pokrievkou a nechajte 10 – 15 minút odstáť. Podávať môžete s rukolovým šalátom ochuteným limetou. 

5. Pečené tofu s horčicou, zemiakmi a čerstvým šalátom 

Na papier na pečenie položte pozdĺžne pokrájané tofu, ktoré potriete kremžskou horčicou, a dva zemiaky nakrájané na kolieska. Pečte 25 – 30 minút pri teplote 180 stupňov. Servírujte s čerstvou zeleninou. 

Želáme vám dobrú chuť!